Monday, September 24, 2007

Memandangkan kes adik Nurin heboh diperkatakan, saya nak share doa yang diberi oleh rakan saya. Moga-moga ilmu ini dapat dimanfaatkan untuk kita dan keturunan kita.

Doa tersebut dibaca oleh Siti Sarah semasa zaman Nabi Ibrahim. Siti Sarah baca doa tersebut ketika berkali-kali cuba dirogol oleh Raja Zalim ketika itu. Menurut Ustaz Wan Sohor Bani Leman (dlm kuliyah yang rakan saya hadiri) doa tersebut boleh diamalkan untuk mendapatkan perlindungan dari dianiaya oleh orang kafir.

Mudah-mudahan Allah makbulkan doa hambanya yang meminta pertolongan dariNya. Amin...

1. Doa Mengelakkan Diri Dari Dirogol :

Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa aku beriman denganMu dan RasulMu, dan aku memelihara kehormatanku hanya untuk suamiku, maka janganlah biarkan aku menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.


2. Doa Mengelakkan Anak Dari Dirogol :

Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa anak perempuanku beriman denganMu dan RasulMu, dan dia memelihara kehormatannya hanya untuk suaminya, maka janganlah biarkan dia menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.


Nota:
Kalimah yang bergaris menandakan perbezaan antara doa untuk diri sendiri dan doa untuk anak perempuan.


0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates