Monday, February 25, 2008

Minda kita seperti komputer?

Dah lama saya tak menjenguk laman web salah seorang idola saya... Dr Irfan Khairi.. Kebetulan aina agak mengantuk, jadi selakla sekejap website beliau untuk mendapatkan info dan tips motivasi. Tips hari ni berkaitan minda kita seperti komputer menarik perhatian saya.

Kerap kali saya (dan juga mungkin orang lain) merungut dan risau tentang lambakan kerja yang perlu dibuat setiap hari.. Banyak yang perlu difikirkan pada satu-satu masa, contohnya mereka yang bekerja perlu memikirkan hal kerja, hal rumah, hal anak-anak, hal belajar (jika yang masih menyambung belajar saya hehe). Tentu sahaja rasa ketidaktentuan dengan situasi seperti itu.

Tapi rupanya itulah karma kehidupan.. apa yang terjadi jika dilihat dari sudut positif itu membantu kita agar menjadi seorang yg lbh produktif dan efektif! Menyelaras pelbagai kerja, pelbagai aspek dalam satu masa mmg ssh, tp bila dicuba dan dipraktikkan hasilnya.. i.Allah memuaskan! yang penting kena yakin + usaha :-)

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates