Monday, April 25, 2011

Pesta Buku Antarabangsa 2011

Alhamdulillah, setelah hampir 6-7 thn tak dapat pergi ke pesta buku, dapat juga pergi tahun ni, sementara menanti hari menjelang, rasa excited tak sabar menunggu siap buat list buku2 yang nak dibeli. Kali terakhir pergi ke pesta buku bersama-sama mak ayah dan adik2 satu keluarga, hampir seharian di sana.. tiap kali pergi dengan mak ayah, lepas dah habis menjenguk dan membeli apa yang patut, pasti kami akan dibawa ke Taman Tasik Perdana untuk makan2 dan bermain di sana.

Sekarang dah besar, mak ayah tak dapat pergi, abang pun tak dapat pergi kerana bekerja, jadi aina pergi dengan insyirah dan bawa adik bersama. Alhamdulillah seawal jam 9.30 pagi kami dah sampai, dapatlah park kereta betul2 tepi tangga, cuba beberapa langkah terus dapat masuk ke dewan, kata2 hikmah kata berpagi2an itu pintu rezki, alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan. Insyirah pergi dengan keadaan berbaju tidur, sampai saja kami mandikan dalam tandas dan bolehlah berjalan dengan rasa lapang kerana pengunjung masih belum ramai.

Tumpuan aina kat booth Galeri Ilmu Sdn Bhd, Telaga Biru Sdn Bhd, dan juga Karangkraf Sdn Bhd.. sangat2 seronok, dapat bertemu penulis (tapi rasa segan langsung tak ambil tandatangan mahupun bergambar rasa rugi pulak! hihi). Oklah kita tgk apa yang ada ye...

Untuk insyirah, aina beli buku2 cerita ni untuk dia.. hajatnya bila insyirah dah cerai susu, nak ajarkan dia tidur sendiri, ayahnya boleh bacakan buku2 cerita ni, peneman sebelum lelapkan mata.. ada 7 buah buku semuanya, terbitan karangkraf..
Koleksi buku untuk insyirah..

Di Telaga Biru, hanya membeli Al-Quran dan terjemahan terbaru, sangat cantik boleh dijadikan hantaran sbb ada banyak warna, tapi tak sempat ambil gambar dah diberi kat adik untuk dijadikan hantaran pertunangannya. Selain langgan majalah solusi (diskaun 20%) dan beli majalah solusi keluaran lalu.
Koleksi buku dan majalah karangkraf..

Di Galeri Ilmu aina beli koleksi buku2 motivasi dan agama, sama juga kat karangkraf beli majalah pa&ma, majalah rasa, dan buku2 motivasi dan agama.. hadiah untuk abang pun ada juga, belikan buku Keluarga Sakinah tulisan Prof Dr Sidek Baba, yang jadi undangan setiap hari Isnin slot Keluarga Sakinah Ikim.fm.. memang best, tapi bukunya tak sempat lagi nak buka.
Koleksi buku agama dan motivasi..

Yang menarik kat karangkraf, dengan setiap langganan (baru atau pembaharuan) akan dapat hadiah setaraf dengan nilai langganan kita. sangat2 best hihi. kami dapat hadiah plastik besar, tak sangka pula, berat mengheret bila nk pulang :) dah smpai rumah sampai hari ni masih tak sempat nak buka hihi :) cuma untuk hadiah2 sampingan kami dapat niee... :)
Sebelum pergi ke sana hati rasa risau nak bawa insyirah tanpa ayahnya, terima kasih ya Allah kerana permudahkan segalanya, insyirah sangat2 ok, tak mengada n tak letih langsung! hihi.. semoga usaha kami untuk jadikan anak kami generasi berilmu dengan menyukai bacaan ilmiah akan terlaksana dan tertitip dalam dirinya insyaAllah... :)

Salam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates