Thursday, June 16, 2011

Selamat Hari Bapa..

Entry tentang hari bapa tahun lepas saya tulis di sini
Tahun ni saya konpius, bila lah sebenarnya hari bapa, ade org kata 11 jun, tp tak kisahlah bile2 asalkan kita hargai kewujudan hari bapa dan bapa2 di dunia ni :)

Bapa atau ayah kepada anak kami, abang..

Syukur alhamdulillah kerana saya dikelilingi oleh insan lelaki bergelar ayah yang sememangnya sempurna di mata saya.. ayah saya, suami saya, dan ayah mertua saya.. tak lupa juga kedua-dua tok ayah saya, dan juga ayah-ayah saudara saya.

Semuanya mengambil berat dan mencurahkan kasih sayang kepada insan bergelar wanita di sekeliling mereka termasuk diri saya.. :-)

Ayah.. u're everything..

Ayah saya, lelaki yg aina paling sayang, walaupun jarang-jarang aina tunjukkan kasih seorang anak itu.. tapi kalau tiada ayah, rasanya hidup aina akan terumbang ambing..

Dia ada di sisi saya saat saya sedih,
Dia ada di sisi saya saat saya gembira,
Dia suka buat lawak yang 'tak betul' semata-mata untuk tambat hati orang-orang di sekelilingnya.
Dia tegas, tapi penuh kasih sayang.
Marahnya kerana agama, tegasnya kerana ingin kesempurnaan akhlak.

orang kata aina ni fotostat ayah.. hehe

Ayah tak pernah kongkong kami, walaupun orang-orang disekeliling berkata begitu.
Pernah suatu hari aina menampar pipi seorang rakan, kerana tidak tahan dengar dikata "dikongkong macam dalam penjara"
Tapi, kalau ayah tak sedetail itu.. tentu anaknya dah 'jauh' entah di mana..
Tentu anaknya tidak berjaya berdiri sepertimana sekarang..
Tentu anaknya tidak menjadi kebanggaan dirinya dan orang lain seperti sekarang..

Hakikatnya, dia telah beri pengajaran dan pelajaran yang penuh,
Tanpa ayah, tiadalah orang yang sanggup tiap minggu datang ke asrama melawat anaknya..
Membelikan barang-barang tanpa mengira poket ada wang atau tidak..
Membawakan makanan untuk anak-anaknya..
Dan bersedia untuk mengajar kami yang perlukan cikgu untuk mengajar math dan sains..
Dan.. tiadalah orang yang akan datang setiap hari membawa makanan dan menjenguk anaknya dikala aina cirit birit dalam tempoh peperiksaan..

Di hari perkahwinan, ayah menahan esak, ku tahu besar dan dalam perasaannya
Menyerahkan aku kepada lelaki lain..
Namun pesanannya yang satu "Jaga aurat, pakai tudung bila dengan bukan mahram biar orang lain tidak pakai" akan ku ingat sampai bila2.. ku tahu ayah bangga kerana anak-anaknya menjaga syariat yang satu itu..

Owh ayah..
Aina dan buah hati Insyirah, suami aina :)

Ayah kepada anak-anak kami suami isteri bernama Mohd Hanizal :)
Ditakdirkan menjadi isterinya merangkap ummi kepada anak-anaknya membuatkan saya gembira, tenang dan bahagia..
Dia sentiasa ada bila ummi dan anak-anak memerlukannya :)
Saya tau, takdir menemukan kami kerana dia mencintai saya dan anak-anak kami..
Saya tau, kasih sayangnya sebagai bapa anak-anak kami menguatkan cinta saya terhadap nya.. :)
Terima kasih abang kerana menjadi ayah kepada anak-anak kita :)


Nota ummi : Doakan semoga ayah mertua saya, kembali sihat.. tak sampai hati melihat orang tua yang tak pernah sakit terlantar di rumah tak mampu berbuat apa walaupun bermain melayan karenah cucunya..

Salam sayang,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates