Featured

Wednesday, April 25, 2007

hari yg kepeningan huhu...

salam... ermm.. dh lama tak update blog niee... kpd pembaca setia blog ni, sorry ye... aina tak sempat.. smlm dh tulis skit, cite psl minggu lepas, tp tak dan siap sbb der keje urgent, pagi ni nak sambung tp kena siapkan kije plak...

sy kena bljr blk psl php, ptg kelmarin tetiba pn faizah minta sy wat form guna php plak.... nak tgk jumaat nie... rs nak terbalik pun ade. kira okla sbb just beberapa form utk pendaftaran seminar anjuran mardi dlm bln 8 niee... sape2 yg berminat blhla lawat web niee.. http://www.afc07.upm.edu.my...

pagi ni ingat nak wat.. satu mslh timbul bile sy punye apache tak leh nak start kat local plak! aduhai terkejut sy... tp mmg virus bnyk menyerang skrg ... dan dah bnyk application yg tak leh run hasil dari serangan virus tuuuu....

pastu sy cuba utk create folder kat server plak... fuhh... ari tu tgk je... ari ni direalisasikan penggunaannyaa.... akhirnya sy kenai le webmin.... and ftp software... filezilla... best gak guna.. tq rizal & el ek... bnyk membantu sy...

ok nk sambung kijee... kije & kije & kije .... :-)

Monday, March 12, 2007

Hari ini...

Kengkadang tu rs down je dlm hidup...
tetiba rasa malas nak wat keje, kalu wat pun jadi tak sempurna, tul tak?

apa yg boleh dibuat hanyalah bwk bersabar dan kuatkan hati...
tambahan pulak kalu keje tu kena disiapkan juga...

betul, tak semua yang kita impi dan hajatkan tu akan kita dapat,
jadi kita kena sentiasa bersiap sedia utk menerima apa saja kemungkinan yang akan berlaku....

berkata lebih mudah daripada yang menanggung, betul tu..
anda pula bagaimana ye?

Tuesday, February 27, 2007

cite yg mengharukan hehehhe..


khas utk cousin teristimewa... redah gak blk kg raye cina. hehe.. blh dikatakan letih tahap gaban le jugak... ari isnin ngan selasa tu kije cam besa, siapkan video umi utk kenduri dier ari jumaat tu, then nk jadi cite pc kena virus salah upload gambar hbs sume :-( so kena wat balik le.. bertungkus lumus la siapkan video dier, alhamdulillah akhirnya jam 3 pagi jumaat siap la gak kan.. hehe... puas hati kedua mempelai dikenakan aina heheh...

hbs cite kat tmpt kije, ptg jumaat tu balik umh... kemas2 brg cikit, try tido ms magrib br bgn. ye la 2 hr tak tido kan... hehe. malam tu bertolak blk kg jam 11.30 malam, tak sangka plak kena jem teruk. sian kancilku yg come tu hehe... merangkak2 kejo van naik bukit. mmg teruk jem sampaikan kul 2.30 pagi br sampai raub. bayangkanla betapa bnyknye kete... besa la org timur, pantang cuti skit mula blk kg. tu la kebanggaan kami.. di mana saje berada... ttp ingat bumi bertuah.. negeri serambi mekah itu... :-)

ngantukla jugak drive mlm tu.. then sampai kat hentian rehat gua musang tuko tmpt ngan mek da. ingatkan nk tido suh dia kejutkan pas solat subuh, lain plak jadinye... tertido sampai dh sampai machang! punye la kepenatan... sampai je kat pasir puteh, makan2 pulut (sedap pulut mak long hehe) then tlg mak long bakar ayam percik. bkn skit tp 100 ekor tu, hehe. bukan sekali celup tp 3x. aduhai kepenatan. tp utk hari istimewa ha, ku kuatkan hati dan tenaga yg ade... akhirnya ... t.hari tu siap gak... kul 2 ptg tu mandi, siap2... p bilik pengantin... haa.. time tu leh la rehat cikit sambil tunggu rombongan pengantin laki sampai.... bile sume dh balik, ptg tu tlg basuh puyuk mak aiii... penat gile... hampir pengsan dibuatnye. mlm tu a.lillah, dpt gak merasai nikmat tido sampai kul 11.30 pagi keesokan harinya (ahad)...

mak kejut suh bangun siap2... janji pas zohor berkumpul kat umh makcik. lbh kurang kul 2.45 kitorg gerak, kul 3.30 sampai kat umh pengantin lelaki. a.lillah segalanya selamat... so kitorg gerak p ketereh lak. sampai sane ckp ngan mak nk g survey brg kat w.che yeh, tgk la ade yg bekenan kat SAT, belek2 skit.. .malam tu p ngan ayah ngan mak... kul 2 pagi br blk umah hehehe... seb baik mak tere tak bising heheh.. dptla kain2 yg dihajatkan hehehe....

pagi ari isnin tu plak... kul 9 gerak p kb lak. hajatnye nk cr brg, tp sediynye bile sampai sane kedai lak tutup... hampa balik umah, tetiba dpt call dr mak kata ade kedai kat pasir tumboh. a.lillah, pas zohor kitorg gerak, berpecah ngan mak p la beli belah kat PKT... w.pun brg yg dihajatkan takde, sekurang2 nye brg2 lain ade.. melayang bnyk tul duit cuti ni... x pe la, utk impian yg satu, ku redah gak hehehehe...

kitorg singgah pasir puteh sbb mek da ngan aru nk beli keropok yg 'kengkwn' dier pesan... mm, mmg keletihan drebar sorang ni... sampai umh dh ptg, so serahkan kat ati utk masak plak... leh la rilek jap ptg tuh.. mlm tu kemas2 brg... pengantin tepon nk jupe b4 kitorg blk kl.. hepi tgk kak ha.. nmpk dia bahagia & ceria :-) malam tu, jam 5 pagi, kami bertolak balik ke kl ... and a.lillah selamat sampai kat umah jam 2.30 ptg dgn selamatnye............



Friday, February 16, 2007

pukul 3 pagi...

sekarang kul 3 pagi...
msh duk dpn komputer, siapkan video utk majlis meraikan pengantin baru, cik umi kiter...
boring duk tunggu d.load lagu yg sesuai utk video tu, so masuklah weblog nie..
lama tul x tulis diari. hehehe....

bnyk cite, tp tak tau nk tulis pe... hehehe..
dh blur2 dh sebenonye ni, penat...

aaar... mlm ni k.ha dh selamat jadi isteri kpd suaminya yg tersayang,
tahniah.. tp sediy gak sbb x dpt tgk detik2 dia jadi isteri org...
pepun tak pe la, sok mlm balik kelate, ari sabtu tu leh la tgk majlis dier... :-)

hehehehe...
tak tau nk tulis menda dh hehehhehe.....
haaa... ni gambar umi.. cantikkan dier..?



Tuesday, February 06, 2007

Selamat Hari Jadi .....!!!! En. Azwal 6/2/79 - 6/2/07

Buat kawan baik and x-boss saya satu tika dulu, selamat hari jadi..
lama tul tak dgr kbr dia sejak kawen.. menyepi je nampak heheheh..
Hopefully beliau dlm keadaan sihat, makin ceria, and bahagia selalu..

ker.. makin tembam ekss..??? huhu besday boy kena pakai cantik2 sok tau.. ;-)

Sunday, February 04, 2007

ari ni punye cite heheheh

arr... boringnye ari niee...
tak tau nak ckp pe hehehhehe

owh... camne nk jadi kaye dlm ms yg cpt? sape tau hehehheheheh....

Monday, January 15, 2007

5 Januari 2007

Permulaan hidup baru bg aina... siapa sangka stlh bertahun2 dilanda masalah, akhirnya bermula juga episod hidup bahagia. tiap insan mmg mengimpikan dapat hidup bahagia disamping pasangan masing2 serta mempunyai kehidupan keluarga sendiri.. segala2 galanya berjalan dgn lancar, alhamdulillah jam 9.30 malam tangan dihulur, tangan ini menerima... aku redha dan serahkan segala urusan ini kepada Yang Maha Mengasihi... semoga ku diberi kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi kehidupan yg penuh onak dan duri ini... amin....

Kepada semua yg baca blog ini, aina doakan semoga kalian juga dapat merasai kebahagiaan dalam hidup masing2.... jgn cepat mengalah walaupun jalan yang dilalui itu sukar dan berliku... kerana di penghujung jalan itu, kebahagiaan sedang menanti, yakin dan positif selalu.... insyaAllah... doa kita akan termakbul.... amin ya rabbal a'lamin....

Saturday, December 16, 2006

langkawi....

ingat ari selasa lps nk cite psl langkawi, tp terkena ekciden so cite la psl ekciden tuh... walaupun dh masuk 1 week, still nk cite gak psl langkawi. antara tmpt2 yg kitorg 1 famili p, rsnya ni la kali 1 paling best, paling penat, paling bnyk xtvt....... paling best sbb tak de sape yg wat hal ngaju ker, masam muka ker.... sume ceria jer.. paling penat sbb ye la sesampai je kat jeti xtvt lwtn terus start tanpa kira mandi ke tak. opsssss.... hehe.. biasa la tu kan... tp dlm pd tu, ari sabtu pg tu tak dpt bertahan, pitam gak akhirnyeee... lps naik kete kabel. tp a.lillah sumenye ok.... 3 hari kat langkawi, pagi ahad tu bertolak balik, p ke padang beso ngan wang kelian. disarankan la kpd sesapa yg nk membeli belah tu, p la pdg beso sbb kat wang kelian mmg tak de pe la.. nk p sane pun agak mencabar, jln2 nye ala2 nk naik genting laa... a.lillah akhirnya kami slmt pulang ke kajang dan sampai jam 4.30 pagi ari isnin... pagi isnin lps subuh tu tido mmg tak sedo dunia leee... kul 12.30 t/hari br bangun hehhehe... yer laa... 4 hari tido tak cukup :-) anyway kitorg mmg hepi ... best laaa...




Wednesday, December 13, 2006

haiyaaa... 12/12/2006

huhu... smlm rs cam hari kejatuhan sedunia.... mcm2 jadik. dh la 4 hari cuti tinggalkan keje (walaupun dlm kepala asik pikir je psl keje terutama psl lei yg x setel2... hehe) ingatkan nak settlekanla sume marin tp lain lak jadiknyeee... pagi2 dh dpt call dr mak dpt bad news.. dr pejabat peguam tuh. waaaa... waa.... pastu dgn pikir psl keje... bile bukak email bnykla report yg nak disettlekan aduhai... last2 amik pendekatan plg senang... balik umah rileks.. tp tak sempat pun sampai spital serdang, kete pulak pancit! mana la tak rs sediy... pepun tq kat teh sbb tlg... dptla dia makan lontong tak seenak mak msk percuma hehe.... ptg tu kul 3 br masuk, settlekan psl lawyer tue... pastu slowly settlekan keje.... mak balik ngan makcik natrah, jadi pk2 nak settlekan jugak perkara2 yg perlu disettlekan... tgh wat kije tue... kul 5.30 pulak api takdeeeeee....... dah la tak smpt save keje.... mak oiii.... rs nak terbalik jer... tp leh kontrol lg la kan.... p la blok c, borak2 ngan ina.. kbtln dia pun bnyk kije nak disettlekan. psl filing. ye la... akhir tahun dh ni kan, jap agi org audit mai nk nengok... so lps tu la rs ok cikit, wat keje sampai tak sedo dah kul 9.30... last2 diorg ajak balik... habis cite heehehehe....................... so pokoknye... sabar... sabar... dan sabar... dengan ujian Allah.....

Thursday, December 07, 2006

Maha 2006...

Maha 2006... ekspo pertanian yang br sj abis...
walaupun aina x dan nak p tgk, tp rs sonok & bangga je....,
ye la sbg warga mardi, sekurang2nya bile org sebut mardi tu taula pedia & kat mana letaknyee... ko tak bile kita sebut pasal mardi, msh ramai yg tertanya2..., kat ner ye? mardi wat pe? oo.. yg kat upm tu ye.. adusss.. sediynyee...

aina tak terlibat spjg maha berlangsung, tp adela memberikan sedikit sumbangan menerusi pembikinan video teknologi2 mardi.
sonok, bnyk perkara br yg dpt aina bljr.. bidang it ni luas, slh satu nye adlh multimedia.. dptla bljr cikit2.. thanks to pn faizah, en daud, abg amran & pak hak... di atas kepercayaan yg diberi.

jumpe lg di maha 2008 yg pastinye akan mempersembahkan sesuatu yg lebih menarik hasil penambahbaikan maha 2006, i.Allah.... :-)

haa... ni dh nak abis thn, ingatkan leh la ilek2, tp bnyk pulak projek yg masuk heheh... kejar due nk siapkan keje utk ssm 06 nih. sok cuti... nk p langkawi.. sumo idup ni kali pertama nk jejakkan kaki kat langkawi, smg kitorg selamat pegi & pulang! :-)

Friday, November 17, 2006

peksa dh nk abisss hehehe...

lama tak tulis blog niee.. sok tinggal 1 paper je... tak sabar rsnyee..
tp paper paling payah... asas grafik. mak oii... mmg la open book,
tp jwpn tak de dlm buku... sediynyeee...

paper IR dh lepas, tp sediy gak sbb target leh jwb, tp lain pulak jadinye..
ye la, dr 3 jam, kena jwb dlm 2 jam. manela tak kelam kabut dibuatnyee..
hopefully lepas laa.. hehe...

kelmarin paper ISSP, fuhh... alhamdulillah, tp rsnya kena ade inisiatif nak belajo BI lerr... sbbnyee.. huhu.... letih arr.. nak paham2 kan ayat BI belit2 hehe... wokeylaa.. nak wat note utk paper sok niee... hrp2 leh jwb, aminn... :-)

Monday, November 13, 2006

aisyah n ain... sweet baby :-)



mata dah ngantuk, badan dah penat, br je habis wat keje utk report strategik management, fuhh...
risau2 pun, br sampai bab 3, sok nak sambung bab 4 then compile, print, then pos. hopefully sempat la sampai kat pn suraya b4 rabu. kamis dah nak exam. banyak tu markah :-)

bila nak shut down pc, tetiba teringat kat aisyah n ain..
semalam diorg datang, sonok main ngan diorg..
budak baik, patuh je ape org cakap. mcm mak ayah dier..

here's some pictures with me... nak tgk gambo2 lain dlm fotopages la ek! selamat malam...




Friday, November 10, 2006

Terfikir sejenak...

Petang tadi, waktu maghrib..
Adik masuk bilik, bgtau... kak na, cikgu fadhilah kem salam...

hehe.. gembira aina dpt kabar tuee...

Cikgu Fadhilah, guru kelas darjah 6 dl...
Seronok jd anak murid dia... dia best, seorang pendidik yg boleh diiktiraf...
Dialah yg jadi penggerak kpd kejayaan aina...
Drpd dapat 1A sahaja waktu trial, ms UPSR akhirnya aina dpt 3A...
mungkin bg sesetengah org ni perkara biasa,
tp bila aina dpt rs ciuman seorang guru, yg berpenat lelah bg tuisyen percuma,
carikan buku utk aina....
rs x dpt balas jasa dia...

Cikgu Noor Fadhilahwati Mohamad...
sampai bila2 aina akan ingat dia... sentiasa... setiap waktu..
banyak jasa dan pengorbanan dia...
dah bertahun....

dr tahun 1993 hingga sekarang... 2006...
dia masih ingat aina ... sll sampaikan salam melalui adik2...
bertuah aina kerana berpeluang jumpe seorang guru yang mmg baik hati, penyayang... dan berkaliber...
rindu tul aina ngan dia....

Monday, November 06, 2006

lepas2 tensen wat kijo hehe...

Sambil wat keje ati, tgk cite fanaa', dpt satu pepatah baru...

"Berikan nyawa awak untuk orang yang memberi awak cintanya.
Tapi berikan penghormatan awak hanya kepada orang yang rela musnah
kerana cinta awak."

hehe.. tak tau nak ulas ape,yg pasti pepatah ni beri satu dimensi pengertian yg baru..
aina suka sangat kumpul2 pepatah ni, dl2 rajin gak bc buku falsafah, tp skrg dh tak dan
hehe...

Saturday, November 04, 2006

ye ye... dah jadi :-)

salam....

sonoknyee.. sy punye blog dh jadi..
thanx wardah.. my new friend.. hehe
kitorg kat aiti utm ni..
duk temankan wardah ngan murni siapkan keje..

ntah mane la bos diorg p ni.. hehe..
pas ni ingat nak p jejalan laa..
manyak open house nak p niee.. :-)


Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates