Tuesday, August 17, 2010

Salam Ramadhan..


Salam.. alhamdulillah hari ni kita dah sampai ke hari yang ke tujuh berpuasa. Bagi aina bulan puasa tahun ni amatlah dinanti sbb inilah kali pertama kami suami isteri dapat menyambut dan insyaAllah berpuasa penuh satu bulan bersama.. itu yang tak sempat nk update blog.. nk sambut puasa mcm nk sambut raya! hehe.

Alkisahnya 2 tahun lepas hubby tiada di sisi.. pergi menyahut seruan untuk sambung belajar di utara tanahair.. semua pun tahu kan. tahun lepas pula, dia posting di grik.. dapat berpuasa selama 7 hari lebih kurang dgn hubby. mmg sayu rasa hati akhirnya dapat sambut bersama-sama.. alhamdulillah..

Buat teman-teman sahabat bergelar ibu.. semoga tabah dgn perjalanan puasa.. ingat tentang satu.. PUASA TIDAK AKAN MENGURANGKAN KADAR PRODUKSI SUSU KITA.. tau. Bagi sesiapa yang masih berasa dlm situasi yang sebaliknya, cuba cari artikel dan rancang pola pemakanan waktu berbuka dan bersahur. Bagi diri saya, ms berbuka dan bersahur, bnykkan makan buah kurma dan minum air kosong bnyk2.. insyaAllah kadar produksi tu akan maintain mcm di bulan2 yang lain..

Dan bagi pelanggan setia butik kami yang mengamalkan MAB.. jangan risau dengan pengambilan MAB di bulan puasa.. tidak akan menjejaskan apa2. pesanan saya sama saja dengan ibu menyusu.. minum air dan buah kurma bnyk2.. pastikan pola makanan sewaktu berbuka dan bersahur adalah berkhasiat.. Ada juga yang bertanya untuk hentikan sementara pengambilan, tapi saya tidak mengesyorkan kerana ia seolah2 akan kembalikan tubuh ke keadaaan yang asal. Setia dengan pemakanan, bnykkan minum air dan buah kurma.. insyaAllah.. tubuh anda akan lebih sihat ye..

Oklah semua.. bnykkan ibadah di bulan puasa ini, semoga amalan-amalan kita akan diberkati dan diterima olehNya. Salam Ramadhan dari aina sekeluarga!

Nota : Bagi pelanggan butik kami.. silalah selalu singgah di butik untuk promosi Ramadhan dan Syawal yang bakal menjelang!

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates