Friday, May 20, 2011

Selamat Hari Guru :)

Cikgu Mohd Hanizal, kebanggaanku.. :)

Pulang dari tempat kerja ptg semalam dengan hati yang lapang setelah dibuai rasa ralat yang tidak terjangkau dek fikiran kerana dizalimi seseorang menimbulkan rasa nyaman dan dapat senyum dengan hilai tawa insyirah dan disambut dengan 2 beg besar hadiah yang abang dapat.. sempena sambutan hari guru di peringkat sekolahnya.

Tak sempat ambil gambar hadiah2 yang abang dapat, macam2 ada.. ada kad sayang menyayang, perfume, tuala, barang2 perhiasan, paling best dapat kat isterinya ni, periuk stainless steel... tiap2 tahun isterinya la yang beriya2 tunggu dan buat operasi kemaskan hadiah2 yang abang dapat. berangan2 nak beli almari khas untuk simpan hadiah2 dan kad2 yang abang dapat khusus untuk kenangan abang dan anak2 cucu nanti..

Kerjaya guru memang mulia.. bagi aina rugilah siapa yang hanya meletakkan kerjaya guru hanya sebagai sandaran untuk mencari rezki tanpa memahami simbolik dan nikmat kerjaya itu. Betapa besar pengorbanan mereka, hinggakan sampai mati pun tetap dipanggil guru.

Oklah.. ucapan khas hari guru untuk tahun ni...
"Selamat hari guru untuk abang Cikgu Mohd Hanizal, untuk mak ayah guru sepanjang hayat dunia akhirat, untuk semua yang bergelar guru, untuk guru2 yang mengajarku hingga jadi insan berilmu.. terima kasih.. jasamu tak mampu ku bayar dan terlalu tinggi nilainya... semoga diriku dapat jadi guru terbaik untuk anakku insyaAllah :)"

Owh lupa satu lagi yang ingin dikongsi. Alhamdulillah berkat doa semua akhirnya aina dapat keputusan cemerlang dalam exam yang lepas.. terima kasih buat abang kerana sudi bersusah payah menjaga insyirah dan uruskan rumahtangga sepanjang aina belajar, terasa syukur dan berbaloi atas penat lelah selama ini. Masih lagi belum layak untuk konvo, terlepas tarikh permohonan untuk konvo untuk sem lepas, kenalah tunggu bukaan permohonan seterusnya. Yang pasti, aina akan rindu masa2 aina di kampus UTM, dan masa2 aina tertekan dengan cabaran belajar.. itu semua abadi dalam kenangan :) InsyaAllah, jika ada kelapangan dan keizinanNya, dapatlah sambung lagi :)

Nota Ummi : Redhalah dengan segala cabaran yang Allah beri melalui makhluknya bernama manusia, kerana di situ ada rahmatNya, ada kasih sayangnya yang tak terbelah bahagi, bersyukurlah dengan segala nikmat yang masih ada daripadaNya, maka kita akan tenang dan menghadapi semua rintangan dengan hati yang kuat dan tindakan positif, InsyaAllah..

Salam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates