Tuesday, July 19, 2011

Selamat Datang Ke Dunia Baru

Entry hari ini khas untuk adik perempuan saya, norul syahida.
Telah melangsungkan perkahwinan mereka pada bulan Mei yang lalu. Tapi gambar baru saja dapat dr photographer, jadi barulah dapat buat entry untuknya.
Jomlah kita layan aje gambar-gambar yang ade ye..
Entah apa yang dikalutkan, dan entah apa yang direlakskan oleh anak2 sulung mak ayah :)
Skrg bertambahlah seorang lagi menantu mak ayah, menjadi tiga orang semuanya..
Bukan mudah untuk mencapai tahap begini..
Dan mengajar saya betapa beratnya tanggungjawab pabila dah bergelar isteri dan ibu..
Meriah dan gamat sungguh bila semua ahli keluarga berkumpul bersama :)
"Suami saya anugerah dari Allah untuk saya, takdir Allah menemukan kami dan menjadi isteri kepadanya membuatkan hidup saya lengkap dan bahagia..
Bertemu dan berkahwin dengannya mengajar saya erti cinta Allah sebagai punca cinta sesama manusia..
Dan saya mula percaya bahawa meletakkan sepenuh kepercayaan pada Allah memberikan ketenangan dan kebahagiaan dalam melayari cinta setelah berkahwin dan dalam apa jua keadaan di hadapan..
Terima kasih Allah... Alhamdulillah.. :)"

Untuk ida,
Menjadi seorang isteri, tidak sukar tetapi mencabar emosi dan fizikal..
Mengembalikan nostalgia pabila detik2 berkeluarga kembali dalam kehidupan kita bersama orang lain..
Usahlah mengeluh, tabahlah dan kuatkan semangat,
Kerana.. dibahumu terletak terlalu banyak tanggungjawab yang perlu digalas
Demi memastikan suami dan bakal anak-anakmu menjadi khalifah Allah yang 'alim dan mulia akhlaknya..
Selamat Pengantin Baru.. Semoga Bahagia dan Tenang Menghadapi Dunia Baru :)

Nota Ummi : kebahagiaan itu bukan datang sendiri.. didiklah diri untuk banyak memberi kerana kebahagiaan akan mengiringi .. :)

Salam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates