Monday, April 02, 2012

Di manakah nilai iman kita?


Sekadar bercerita...

Satu petang saya ke sebuah hypermarket.. setelah puas mengira dan memilih barang, tiba masa untuk membuat bayaran di kaunter bayaran. Kebetulan tak ramai orang di kaunter, saya pilih saja kaunter yang kosong. Kedengaran sok.. sek.. sok.. sek.. dua orang petugas perempuan kaunter A dan B berbual (bermaksud saya beratur di kaunter A, membelakangi petugas kaunter B yang berbual dengan petugas A tempat saya membuat bayaran).

Alangkah terkejutnya saya.. tiba-tiba keluar ayat ni daripada petugas kaunter A, "... tu aku pakai tuala. kalau aku bogel..? haa maunya.... bla.. bla.. bla.." Ya Allah... terkejut, terkedu. Saya tak pasti apa reaksi yang perlu saya beri. Tegur? owh... budak-budak sekarang bukan boleh ditegur.. Yang pasti muka saya merah... marah, sedih, malu bercampur-baur dalam hati. Hampir saja saya tinggalkan tempat itu dan terus menuju keluar dari tempat tersebut. Tapi saya terpaksa kuatkan hati 'membiarkan saja' perkara itu, dan terus membayar dalam jumlah yang mencukupi lantas berlalu pergi..

Di dalam hati... saya berfikir, di manakah tahap nilai iman masyarakat Islam kita?

Hingga ke malam hari, mood memikirkan masa depan anak dara saya terngiang-ngiang di fikiran.. semoga Allah memberi saya dan abang kekuatan dalam memberi didikan Islam dan keteguhan iman yang sesempurna mungkin.. dalam membentuk anak-anak kami sebagai penghuni syurga kelak... amin...

Assalam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates