Thursday, August 30, 2012

Selamat Hari Raya Idulfitri 1433 Hijriah

Gambar ihsan Mr. Google

Assalamualaikum..

Gambar raya masih tak ada yang sesuai untuk diupload. Satu-satunya gambar yang diambil dengan famili guna kamera kakak ipar pun masih belum dapat dilihat. Kamera sendiri pula.. terlupa dek kerana kesibukan melayan tetamu yang datang hehe.

Alhamdulillah, Allah berikan aina kesihatan untuk melalui perjalanan yang memakan masa. Paling gembira bila mula saja hari raya pertama, simptom-simptom trimester pertama mengandung beransur kurang, memberi saya peluang untuk membantu mertua bersiap sedia dengan kedatangan tetamu dan beraya rumah sanak saudara.

Tentang perjalanan.. tahun lepas dari Kelantan ke Gerik makan masa 7 setengah jam, tapi tahun ni perjalanan dari Gerik ke Kelantan makan masa 9 jam! nampaknya tahun depan kami kena cari plan lain.. hehe.. sesiapapun tentu tak suka habis masa di atas jalan, kan? Alhamdulillah Insyirah anak yang baik, tak banyak karenahnya..

Perjalanan balik dari Kelantan ke KL pula, bersama mak ayah dan adik ketiga. Sepatutnya ramai lagi yang turut serta, tapi kerana masalah masing-masing, adik kedua dan kelima tak dapat pulang ke kampung tahun ni. Kami pulang ke KL hari Sabtu lepas, hajat untuk bertolak awal pagi ditangguhkan kerana perlu selesaikan urusan tok ayah dan mek. Perjalanan dari Kg Padang Luas bermula jam 10.00 pagi, ayah decide untuk ikut LPT, dan akhirnya sampai di KL jam 10 malam.. Perjalanan santai, singgah sana sini (beli ikan, jalan-jalan tepi pantai dan beli keropok) jadi tak lah terasa sangat 'letih'nya.

Namun, walaupun dah ada lebuhraya, perjalanan melalui jalan lama Bentong-Kuala Krai yang berliku, dan macam-macam pengalaman yang telah dilalui, tetap di hati.... :-)

Assalam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates