Saturday, June 21, 2008

indahnya menjadi wanita..

termenung memikirkan.......

salam semua... hari ni aina sibuk siapkan assignment, rasa nk berehat sekejap sambil menjenguk rakan-rakan punye blog mana tau ada info-info menarik yg boleh dijadikan ilmu @ sekadar menghiburkan hati yg penat memikirkan bila agaknya akan siap assignment yg dibuat hehe... termenung panjang aina dibuatnya bila baca post pn wardah di
laman ni. alangkah bertuahnya menjadi seorang wanita ... di dunia mudah utk mendapat pahala... di akhirat sana senang pula utk mendapat tempat di syurga ... namun saya terfikir sejenak, mampukah saya utk menjadi seorang wanita seperti yang dicerita? atau dengan istilah lebih senang 'solehah'...

cukupkah segala yg telah saya telah dan akan buat dalam memberikan khidmat saya sebagai seorang bernama manusia, isteri, anak dan insan? persoalan lebih dalam lagi, mampukah saya menjadi seorang yang baik di sisi orang-orang di sekeliling saya?


apapun setiap hari saya telah cuba muhasabah diri menilai perkara yang baik dan buruk yang telah berlaku, berusaha utk merubah diri ke arah yang lebih baik dan disenangi terutama orang-orang terdekat, suami dan keluarga...
walaupun masih ada beberapa persoalan di hati yang belum terjawab namun saya telah cuba buat yang terbaik dan serahkan segala-galanya pada Allah.... semoga hari ini lebih baik daripada semalam ... amin.....


2 komen blog nie:

tini said...

oh tidak.... terlalu jauh utk smp ke gelaran solehah tu.pokok pangkal pd hati.. merungut sana sini.mengeluh x hbs2.moga ku diampunkan

norulaina said...

hehehe... kalu dh der niat i.Allah.. sama2la kita usaha deh... besar ganjarannya tu :-)

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates