Friday, October 28, 2011

Oh! Puan Aishah Ibrahim!

Pagi ni rajin sedikit, saya buka dan semak email-email yang dah lama bersarang. Email teratas (maknanya yang pertama lah tu..) bertajuk Assalamualaikum. Penghantarnya Puan Aishah Binti Ibrahim. Sangka saya ada kenalan lama yang dapat jumpa saya di fb atau pelanggan baru yang hendak memborong barang di butikna, tapi rupanya tidak. Ini adalah email nya..

Assalammuailaikum,

Saya ingin merpenalkan diri saya terlebih dahulu. Nama saya Puan.Aishah Binti Ibrahim from Malaysia. Untuk makluman saya penghidap kanser di tahap yang serius. Dan doktor telah mengesahkan bahawa saya tidak akan dapat bertahan hidup lebih lama. Dengan murah hati nya saya ingin mendermakan segala yang saya miliki dan ini adalah keinginan yang saya dan arwah suami saya telah rancang sebelum ini. Memandangkan kami tiada di kurniakan cahaya mata.

Dengan murah hati nya dan keikhlasan hati saya dan arwah suami saya. Dan saya percaya allah maha mengetahui niat saya ini. Dengan ini, saya menghulurkan atau menyumbangkan sejumlah wang sebanyak £2,000.000.00 (Dua Juta Pounds) kepada anda. Dalam memudahkan semua urusan antara saya dan anda, saya akan meminta peguam saya menyediakan segala dokumen yang berkenaan. Dan dengan izin allah semua urusan akan berjalan dengan lebih lancar, dan pindah hak milik di antara kita tidak akan bermasalah. Semoga allah memberkati segala kerjasama dari anda dan gunakan lah pemberian saya ini dengan bijaksana.

Salam,
Puan.Aishah Binti Ibrahim.
Reply to: puan.aishah1@hotmail.my


Saya search tentang email di google, terjumpa entry di blog seseorang tentang hal ni.

Tak serik-serik lagi rupanya... tak tahulah "Puan Aishah" ni tahu ke tak apa yang dibuatnya. Menipu tu satu la... apa yang ditipu tu... kalau lah takdir Allah menjadi betul apa yang "ditelah"nya.

Semoga dapat disebarkan kepada yang lain tentang penipuan ini..

Assalam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates