Thursday, November 03, 2011

Salam IdulAdha

Assalam,

Kejap je rasanya masa berlalu. Rasa macam baru saja beraya Idulfitri, biarpun idulfitri tahun ni disambut sederhana lantaran kesihatan diri tidak mengizinkan.

Idulfitri yang lalu, ada sejarah yang berlaku. 5 jam perjalanan di atas kereta hanya untuk melepasi jalan yang hanya 15km (mungkin), menjadikan 8 jam setengah di atas jalan daripada Gong Kemuning ke Kampung Padang Gerik.

Hari raya kali ini tak pasti pula perjalanannya bagaimana. Yang pasti setelah hampir 3 tahun berkahwin dan beberapa kali berulang alik beraya kelantan dan gerik, baru rasa difahami. Bukan mak ayah dan famili yang membuat hal, tapi orang di sekeliling! syukur abang punya tahap memahami dan kesabaran yang tinggi, itulah hikmahnya, kita tidak akan ketahui sifat sebenar seseorang hinggalah terjadi sesuatu yang menuntut persefahaman dan keimanan yang mendalam.. terima kasih abang :)

Bagi yang baru menjadi orang baru pantai timur, kelantan khasnya, selamat membina emosi dan kekuatan diri ya.. kerana perlu berhadapan dengan traffic jam dan puluhan kenderaan yang banyak di sepanjang jalan dan setiap hentian.. namun itulah yang menjadikan sambutan hari perayaan itu manis di mata kami anak kelantan :-) maka berhati-hatilah memandu, mulakan dengan kalam Allah, dengarkan nasyid atau saluran ikim.fm atau zikir dan bacaan Al-Quran peneman jalan, insyaAllah perjalanan dirahmati, selamat pergi dan kembali.

Akhir nya utk saat entry ini, Selamat Hari Raya IdulAdha.. marilah kita sama-sama hayati erti pengorbanan sebenar kerana Allah, kerana di sebalik pengorbanan itu, timbal balik nya adalah kebahagiaan utk diri kita, itu janji Allah!

Assalam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates