Tuesday, January 03, 2012

Salam Tahun Baru :)


Lama betul menyepi daripada menukilkan sesuatu dalam diari ni. Sekadar menjadi pembaca setia blog sahabat2 dan pakar2 motivasi. Rasa syukur dalam diri masih lagi dapat hidup dengan pancaindera yang sempurna anugerah Ilahi. Kadang-kadang kita lupa nikmat yang paling dekat dengan diri iaitu nikmat hidup, mungkin itulah sebab kita sering berfikir perkara-perkara lain yang lebih 'jauh' untuk dinikmati.. namun, semakin dunia menginjak dewasa, semakin dekatlah kita dengan hari-hari terakhir kita di dunia ini.

Hujung beberapa bulan di tahun lepas, alhamdulillah diberi kesempatan untuk bercuti bersama-sama keluarga mertua. Bermula dengan majlis pertunangan adik ipar di Gombak, rombongan meneruskan perjalanan ke Melaka, dan mengakhirnya di Johor. Pengalaman bercuti bersama mereka amat seronok, riuh dengan suara anak-anak saudara yang masih kecil dan ramai. Cuti sekolah yang ada kami gunakan untuk bawa Insyirah berjalan-jalan, cadangnya ingin ke tempat percutian, tapi terpaksa dibatalkan saat-saat akhir kerana masalah teknikal. Jadi hanya membawa insyirah ke KLCC, jalan-jalan ke Aquaria.

Bercakap tentang KLCC, jalan dari Jalan TAR ke KLCC amat lengang walaupun ianya pada waktu cuti umum dalam waktu mengenjak tengahari. Mungkin ramai antara kita yang bercuti di luar agaknya, sama seperti agenda asal kami. Kami keluar dari Aquaria lebih kurang jam 1.00 petang, namun rasa terkejut apabila Taman KLCC dipenuhi dengan orang-orang asing! Seperti berjalan di tempat orang pula rasanya. Hehe. Memang benar kata kebanyakan orang, agar tidak membawa anak-anak ke Taman KLCC, risau dengan penuhnya umat manusia luar yang pelik2 pakaian dan perangainya!

Penutup hujung tahun saya diakhiri dengan majlis doa selamat sempena ulang tahun perkahwinan kami. Alhamdulillah majlis yang dirancang berjaya dilaksanakan bersama seluruh ahli keluarga. Sekejap je rasanya, dah 4 tahun kami bersama. Masih terngiang-ngiang dan terbayang lafaz nikah yang diucapkan oleh abang menyambut tangan bakal ayah mertuanya ketika itu. Rasa seperti baru semalam ia berlaku. Ramai yang ingin tahu tentang cerita pertemuan kami, insyaAllah saya akan ceritakan bila ada masa terluang. Yang pasti telah banyak perkara berlaku dalam hidup kami suami isteri, alhamdulillah ia merapatkan hubungan kami, dan saya amat berharap agar saya akan sentiasa di sisinya hingga ke syurga nanti, aminn...

Tahun 2012 yang menjelang ni, banyak harapan dan semangat baru dalam diri, semoga semua urusan dipermudahkan Allah dan mendapat keberkatan dariNya. Kepada pelanggan-pelanggan baru dan lama setia bersama kami di butikna, nantikan promosi hebat yang akan dijalankan serta berita istimewa untuk anda ya! :)

Selamat Tahun Baru semua, ceria-ceria selalu ya :-)

Assalam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates