Friday, May 17, 2013

Beg dan barang2 kesayangan dah kena kebas....

7 Mei 2013.. hari yang agak mendukacitakan aku. Kerana mata yang dah tak tertahan sakit (timbul nanah yang agak besar di mata sblh kiri) aina ambil keputusan untuk pergi ke klinik homeopathy di PKNS Bangi. Tak lah awal mana (tapi kalau dah dekat market tu kira awal la) jam 9 pagi sudah sampai, dapat sbg pesakit yg pertama, habis urusan di klinik terus keluar dari premis jam 10 pagi, terkejut bila tengok cermin pintu kereta bahagian belakang dah retak!. Terus teringat beg pam susu dan buka pintu habis terburai cermin kereta... terlihat dua beg kesayangan dah selamat diambil oleh orang-orang tak bertanggungjawab. 

Sasaran 1 : beg pam susu (sebijik macam ni tp warna hitam tidak bercorak)  

Sasaran 2 : beg tangan (letak di bahagian bawah beg pam ditutupi dengan baju t-shirt
Beg pam susu yang baru saja dibeli untuk adik pakai masa bertugas di SPR lesap bersama-sama pam susu kesayangan, medela FS... alhamdulillah Allah masih beri saya peluang kerana IC dan semua kad bank ada bersama dalam simpanan saya waktu saya naik ke klinik. Namun sedih kerana dalam handbag itulah tersimpan 3 bentuk cincin (cincin risik, tunang dan kahwin) serta rantai tangan yang mak bagi pada Insyirah lesap bersama-sama handbag...

Handbag yang hilang satu-satunya hadiah daripada abang sempena majlis konvokesyen ijazah pada tahun lepas dan juga hadiah hari lahir saya, satu-satunya pemberian yang saya amat syg... teringat lagi kata-kata abang masa beli beg ni "... dapat tahan 1 tahun pun x pe.." rupanya memang cukup2 1 tahun nikmat kebahagiaan memiliki beg itu hilang di tangan pencuri... 

Namun masih ada rezeki saya, tab note 10.1 pemberian abang tidak diambil (mungkin tak perasan kerana warna sama dengan warna pelapik kereta)... kalau tak tentu kecewa tak mampu nak kata apa..

Allah menguji saya dengan kehilangan barang-barang kesayangan... alhamdulillah saya 'dirompak' sebegitu, kata ayah, tentu keadaan lebih parah kalau saya keluar kereta bawa handbag berjalan menuju ke dalam kompleks PKNS, kalau diragut mungkin akan melibatkan nyawa dan tubuh saya yang baru saja bersalin, ye.. Allah itu Maha Mengetahui, ketentuanNya penuh hikmah yang tidak terjangkau dek fikiran kita..

Sedih, memang sedih... semua barang-barang kesayangan hilang sekelip mata, namun syukur nyawa masih ada di tubuh dan dapat melihat mak ayah, suami, anak-anak... semua tu nikmat tak terbanding untuk diucapkan... alhamdulillah.. :-)

Bila aina ingat-ingat balik, aina lupa nak baca doa "Bismillahillazi La Yadhurru.. .. ila akhir" masa keluar dari rumah dan keluar dalam keadaan tergesa-gesa. ya... itu kesilapan paling besar..

Dan, bila buat report di balai polis, jumpa pegawai penyiasat, pak polis tu siap pesan suruh pakai beg warna-warni macam karton... dan kalau nak pakai yg macam korporat pun letaklah kat bonet kereta.. sebab, beg sekolah yang dilihat seolah-olah beg laptop pun dikebas 'orang itu'! hihi... semoga kita semua lebih berhati-hati dan ingat Allah sentiasa, ya :-)

Assalam,

2 komen blog nie:

Ummu Mishkah said...

Salam ziarah, lama saya tidak berblog walking. Semoga rahmah Ilahi sentiasa mengiringi hidup kita. ;)

norulaina said...

salam.. a'a lama sgt2 hihi.. insyaAllah, t.kasih :)

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates