Wednesday, May 15, 2013

Shopping @ PBAKL 2013


Alhamdulillah rezeki, dapat jugak jejakkan kaki ke PBAKL 2013, bertempat di PWTC. Kalau harapkan pergi sendiri, tak tau nak pergi bila, 2 tahun lps, sanggup angkut Insyirah pagi-pagi, mandikan Insyirah kat toilet PWTC lagi hehe :) alhamdulillah, Insyirah tak bnyk ragam, sbb cik ru nya ada utk membantu :-)

Tahun ni banyak buku yang nak dibeli, tp sebab kewangan tak berapa membantu, jadi hanya renew langganan karangkraf dan beli beg sekolah Insyirah je, beli kat Ana Muslim, harga RM23.90, bolehlah... harap-harap lepas ni banyak lah syarikat lain yang ambil inisiatif untuk wujudkan produk anak-anak muslimah.. biar banyak variety yang ibu bapa boleh pilih untuk anak2 hihi :-)

So far PBAKL kali ni bolehlah ... cuma agak mengecewakan bila tak berapa friendly daripada sudut ibu yang mempunyai anak untuk disusukan, harap-harap pihak penganjur boleh pertimbangkan (akan datang) untuk banyakkan tempat berehat untuk keluarga, dan letakkan semula kerusi di toilet untuk bantu ibu-ibu menyusu seperti saya buat kerja-kerja pengepaman hihi.

Sesekali seronok bila melepas, cuma rasa sedih bila tak ramai lagi pihak yang menyokong penyusuan susu ibu.. Entah kenapa, hati terusik bila ada sekelompok wanita yang menggelakkan dan menyindir saya sewaktu saya mengepam susu di toilet (terpaksa ok.... tak ada tempat lain dahh... cari surau tak jumpa2). Saya buat demi anak, itu tanggungjawab saya sebagai seorang ibu. Mula-mula terfikir juga, mungkin mereka masih belum kahwin atau dah kahwin tapi tiada anak, tapi bila dah berlebih-lebih sindir dan kutuknya, hanya doa ku kirimkan dalam hati buat sekelompok wanita-wanita tadi, "semoga anak-anak mereka sihat-sihat sejahtera selalu..." itu sahaja pengubat hati..

Assalam,

0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates