Saturday, August 09, 2008

PJJ...

just arrived from class ... badan rasa penat dan keletihan tapi semangat nak update blog membuak hihi. so terus on laptop dan on streamyx :-) teringat jer kat tiga perbualan telefon yang saya dapat hari ni...

panggilan pertama, jam 11 pagi:

tina : assalamualaikum kak na! haii... kat mana ni? tina nak gi umah nak jupe kak na...
me : w'salam wbt.. hai.. pekabar? loorrr.. kak na ade kelas la hari ni..
tina : owh... kat umah abe ni. nnt nak gi antar cik ngah klia, so alah balik ingat nk singgah umah kak na. kalu kak na takdok tak po la.. cik su ado, kan? sapa lagi ada umah...?
me : mm... sori bnyk2.. kelas kak na sampai malam hari ni. cik su, afiq, ngan adik ade kat umah. yang lain tak dok. kak da keje, ptg karang balik. ati gi kuantan, ayah su ada kursus tapi tak pasti dia balik bila. ari ni kot. ...
tina : mm tak po la.. nnt kita jupo. ane ngan kak pah pun ada kat kl. so kitorg pakat nk gi sama2. br meriah skit.. :-) waktu bila ok ek? kalu pas asar ok tak?
me : mm... ok.. ado rezki nnt kito leh jupo insyaAllah.. a'a gi pas asar ok gak.
tina : ok kak na.. tina nk call cik su ni.. nk oyat nk gi umah..
me : ok.. kem salam kat cik ngah ye.. bye.. assalamualaikum...
tina : ok.. bye.. w'salam...

panggilan kedua, jam 3.45 ptg:

ane : salam kak na, duk mana? meh la rumah. ane dah sampai ni.
me : w'salam, owh ye ke.. sori.. k.na dlm kelas ni..
ane : kelas sampai kul bape? ane tido umah malam ni.
me : wah.. bestnye. tp kelas kak na sampai malam kul 10 paling awl habis. insyaAllah tgkla mcmana...
ane : ok lah.. nnt borak. ok bye.
me : bye.. assalamualaikum...

panggilan ketiga, jam 10.45 malam:

ida : salam kak na, duk mana ni? ane duk tunggu ni.
me : on day way balik dari kelas. br je tubik (keluar) ni...
ida : ni ha ane nk ckp
ane : salam kak na. duk mano? meh la umah borak2..
me : w'salam.. kak na on day way balik umah, tp tak gi umah mak kot.. sbb kena bc buku. pg sok ade test.. br je tau.. :-(
ane : oo ye ke.. ala.. mm ok la..
me : sori ek.. k.na br tau laa.. next time ok kita jupe borak2... bila nk blk kelate? subuh2 pg sok ko?
ane : ok. tak po. next time kita jupo borak2.. hehe.. sok pg blk...
dan tiba2 line terputus.. sbb bateri hp aina dh nak abis...

hmmm.. ketiga2 perbualan telefon tadi antara aina dan adik-adik sepupu... sebenarnya rasa bersalahla jugak tak dapat jumpa saudara-maraku [edit pd 13-08-08 just for u kak tini] yang datang berkumpul beramai-ramai kat umah mak hari ni... ipah (tak sempat call, on day way balik dr melaka ke perlis), tina, dan hannan (ane), abe mie kak tini sekeluarga..

namun itulah relaliti hidup yang perlu dihadapi oleh aina dan insan-insan lain yang bergelar pelajar jarak jauh, pelajar separuh masa. masa amat berharga bagi kami, di hujung minggu saat masing-masing bersama keluarga dan lena diulit mimpi di tengah malam, kami semua bersengkang mata mengadap buku, alat tulis dan laptop siapkan assignment dan hadir kelas....

namun apapun aina bersyukur.. punya satu keluarga besar yang mmg rapat antara satu sama lain. di antara kami anak beranak sepupu ni, kalu ada apa-apa cepat sahaja tersebar, tp yg bestnya rahsia akan tersimpan baik tanpa peringkat-peringkat orang tua dapat tau.. hehe. ntahlah mungkin saya sgt rindukan kampung yg menyebabkan rasa bersalah itu timbul walaupun kami semua amat memahami satu sama lain :-) skrg ni kami berhajat utk buat famili reunion tp tak tau lah bila hajat tu termakbul.... dan harapnya ikatan persaudaraan kami ni akan semakin rapat dari hari ke hari walaupun masing-masing dh punye komitmen baru (kahwin dan sebagainya..)

oklah... jam dah menunjukkan pukul 12:05pagi... time tu solat, supper and sleep.. pagi sok kena bangun awal nk bc buku sbb ade test .... wish me luck ok! gudnitee..


2 komen blog nie:

tini said...

na.. awak lupa a mie n family :( eheh.. kami pun tumpang bekwah gak that night

norulaina said...

oo ye ko.. na tak tau.. sori bnyk2... :-(
wahh... bestnye... kan best kalu dpt ulang kembali.. chewaahh.. heheheh

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates