Wednesday, August 06, 2008

thinking and keep thinking......

i'm keep thinking......

salam.... huhh.. jam dah menunjukkan 00:11 minit pagi... huwaaa... sekian lama tak bekerja sebegini 'teruk' hehe. tapi terfikir juga saya, agak-agaknya bagaimanalah situasi rakan-rakan lain yg bergelar 'programmer'? kalau bukan programmer pun, yang kejenya seangkatan dengan maksudnye laa... yang saban hari memerah kepala menggunakan otak untuk dijana dan terus menjana utk dapatkan idea dan berkomunikasi dengan tool yang dipanggil komputer.

terus terang saya masih baru dengan bahasa 'php'... kepada rakan-rakan saya yang tak sinonim dengan perkataan ni... sebenarnya php adlh salah satu method of programming yg digunakan oleh orang-orang seperti saya untuk menjana kod bagi berkomunikasi dengan sistem, dan akhirnya terciptalah modul itu... sistem itu dan ini... ssh juga nk definisikan dengan lebih mendalam tapi begitulah maksudnya lebih kurang :-)

inilah 'bahasa'
yang baru mula ku berkenalan dgnnya :-)

dua minggu ni kesihatan saya pun tak berapa terjaga lantaran mengambil risiko (kalu bos baca mesti kena ni hehehe) untuk menyiapkan satu sipi sub-modul sistem menggunakan bahasa php nih. sblm ni saya yang biasa dengan programming language lain sepertimana rakan-rakan, benda baru tentulah ambil masa juga hendak belajar. tapi tak sangka pulak kerja yang diberi perlu disiapkan dalam masa yang singkat! huwaaa... rasa nak nangis tiap kali cuba untuk dapatkan output yang dikehendaki dan inilah programmer's life.... 24 jam mengadap pc! (bak kata ibu2 dan bapa2 hihi)

ada orang kata keje gomen ni... sonok.. rilek... tapi lain pulak dgn saya :-) bukanlah saya nk mengadu, sekadar bercerita pada sesapa yang suka ambil risiko... multitasking amatlah dikehendaki dalam diri seseorang untuk bekerja dalam badan kerajaan! dan baru saya tau keje saya sekarang mampu peroleh rm4-10k kalu keje kat private! -> menurut kata seorang rakan saya laa.. -> waaaa... terkejut den... but if and i wish i could get this number as my salary (one day insyaAllah..), then i can bring my hubby go to honeymoon for the second time hehehe ;-)

huhu... saya dah mula cakap mengarut, kerana risaukan keje yang tak siap2 ni... esok kena sambung lagi.. dan utk rakan-rakan2, bekerjalah selagi terdaya, wish u and me all da best and gudluck!


0 komen blog nie:

Copyright © 2015 Nasnizal's Sweet Love..
| Distributed By Gooyaabi Templates